Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Lördag och söndag 23-24 april

Av Vrs i Kina - 25 april 2011 01:34

Hejsan

Lördagen var inte så händelserik, men det bästa var att vi åkte tillbaka till Peking.

Lunch på McDonalds på flygplatsen var precis vad våra magar var sugna på efter fyra dagar i Innre Mongoliet.

Vi tog tåget in till stan dör Marcus Groth mötte upp och sen skulle vi försöka få tag på taxi till hotellet. Det tog tid!!!!

Vi fick iallafall avsluta med en snabbtur till silkesmarkanaden. Det var tur att vi skulle tillbaka dit på söndagen för att shoppa annars hade det int inte funkat.

Söndagen: Den stora shoppingdagen!!!!!!

Vi började dagen med en utflykt till PekingZoo för att kolla på Jättepandorna.

Vi tog tunnelbana dit och det var sjukt trångt. Pandorna var slöa och bara låg, nja säger jag om den utflykten.

Sen äntligen silkesmarknaden!!!! Från 2 till halv 8 :-)

Kunde nog ha varit kvar längre men inte så mycket pengar kvar.

Modevisning och packning kvar innan sängdags.

Ska bli skönt att komma hem och sova i sin egen MJUKA säng.

Vi ses hemma!!!

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Vrs i Kina - 22 april 2011 16:42

Fredag förmiddag Hellooooo, det är Pauline som skriver. Just nu sitter alla och chillar på rummen nöjda och glada efter den mycket trevliga och roliga visiten på Number 16 Middle School. Det började med att vi alla vaknade tidigt, som vanligt… men ...

Av Vrs i Kina - 22 april 2011 16:39

Halloj! Nu är det Molly och Alexandra som skriver! Hoppas att ni har det bra där hemma! Igår morse väcktes vi som vanligt klockan 7.30, då gick vi och åt en frukost som inte riktigt var som den vi är vana vid, trots att vi vid det här laget lärt o...

Av Vrs i Kina - 22 april 2011 16:31

Ni men hao! Hello! Talahala! Hej! Gustaf och Beata här! Vi mår strålande här i Kina. Det är helt annorlunda här än i Sverige. Jag vet inte om det är inbillning men det luktar lite blommor i luften. Det är samtidigt en industri som håller på att växa ...

Av Vrs i Kina - 19 april 2011 03:58

Nejmen tjenare igen. Bianca här. Skulle bara säga till att vi inte kommer ha tillgång till internet i Hohhot så nästa uppdatering kommer att ske på lördag. Hörs då. Ciaaaaoo     ...

Av Vrs i Kina - 18 april 2011 16:01

Hej alla föräldrar på cyberspace!   Ebba Grahn och Johanna Elming här!   Idag har vårt glada gäng mot alla odds klivit upp ur sängarna. Vi var vrålhungriga och såg fram emot en riktigt redig frukost. Men det som mötte våra utsvultna magar var...