Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Ebba & Emma: Måndag 18/04

Av Vrs i Kina - 18 april 2011 15:31

Nihao!!!

Efter frukosten påbörjade vi en 2 timmar lång bilresa mot Kinesiska Muren. Sedan så klättade vi omkring på muren i ca 2 timmar. Det var var mycket blåsigt, varmt och jobbigt, men vi överlevde! När vi hade kommit ner från muren köpte vi glass och äppel- & persikofanta. Efter en väldigt fräsch (extremt fräsch) lunch bestående av pommes frites, broccoli och skumma fiskar begav vi oss mot Fågelboet (OS-arenan) där kineserna som vanligt blev förälskade i oss. Bussresan tillbaka till hotellet var extremt lökig och sedan hade vi en kvart på oss att duscha och fixa oss inför en superformell middag med läskiga kineskompisar till Laoshi. Middagen bestod bland annat av pekinganka och mystiska efterrätter. Vi börjar bli riktigt duktiga på att äta med pinnar nu!

Imorgon åker vi från hotellet halv 11 för att flyga till Hohhot där vi ska rida på kameler och sandsurfa. Väldigt awesome, ja. På fredag ska vi besöka en kinesisk skola, i Mongoliet. Vi ska också få åka iväg till en varsin kina-familj och äta middag där :).

Bianca tyckte om att sova på bussen till Kinesiska Muren.